Navigér
Hvem, hvad, hvor
Nyheder
HadeReklamer
 
Fortæl om DIN
HadeReklame
Vælg firma:
 

Links
YndlingsReklamer.DK

www.freerideski.dk

Vi nakker børnefamilier, hvad er du bedst til ?.

Danske Bank fremhæver i sine reklamer en række mennesker med specielle talenter, en danser, en musiker, sportsfolk mm.

Reklamen giver udtryk for en forretningsmoral der medtager folks potentialer som en afgørende faktor, ligeledes vil banken selv anerkendes for sit potentiale.

Som udøvende kuntstner og selvstændig erhvervsdrivende står mine erfaringer med danske bank i skærende modsætning til indholdet i denne kampagne.

Det at markedsføre sig selv på en kreativitet som man i det daglige er direkte angst for, er mærkeligt. det at anerkende forandringskraften i det enkelte menneske er hjemmehørende under ikke mulige forståelsesrammer i danske banks kundepolitik.

Jeg var i klemme i danske bank, jeg udgav musik, jeg byggede et firma, og danske bank forsøgte at slavebinde os og så hellere vi gik konkurs end at vi gjorde det vi var gode til. Idag er vi økonomisk velstående, vi har skiftet bank, og har kun en syg latter tilovers overfor Danske banks incest i forhold til talentfulde mennesker.

Til slut en hilsen til alle de familier der må være bukket under i kampen med dette pengeinstitut. Hvem fortæller jeres historie ?

Ansvarlig for reklame:

Danske Bank.

Klik på firmanavn for oplysninger og kontaktinfo.

2004-08-03-13:51:00
Uffe Ejlerskov

Kommentarer:

For slet ikke at tale om det hjernevasker-bip-bip-bip der kører som underlægningsmusik.

Jeg har været tæt på at skifte bank pga disse reklamer, og jeg er af den faste overbevisning, at den eller de personer, som står for dem, skulle hænges til tørre på en offentlig plads.
2004-08-28-03:39:00
GB

Vi skal have gen-indført gabestokken! :)
2004-08-31-08:34:00
Tommy

Bag på Ekstra bladet tissede Michael Jeppesen på den Danske Bank i protest engang. Så der sker retfærdighed
2004-11-28-20:55:00
Bertelsino

Kanon. Sådan skal det da bare gøres!
2004-11-29-15:52:00
Tommy

"Danske bank
Gør det du er bedst til - det gør vi."

jeg er rimelig træt af de gør det jeg er bedst til !
2004-12-23-15:45:00
Yoo.dk

Kanon med et velformuleret indlæg.

En MEGET mere kraftfuld måde og blive hørt på
2005-01-17-18:52:00
Torben

Problemet opstår jo for alvor når de går ud og lover noget som ikke kan måles - hvad er det lige præcis de er bedst til? og hvordan kan vi nogensinde måle om de er bedst? Det er en reklamekampagne som har slået fejl pga. diffuse påstande og mangel på konkrete holdninger.
2005-03-16-13:24:00
KingJazz

Gør det du er bedst til. Danske bank er da i det mindste ærlige - de gør det de er bedst til. Nemlig at tjene milioner at kroner på gebyre og andet der hives op af lommerne på almindelige småsparere
2005-03-31-15:53:00
green

Haha.. og så er det ikke engang lyv!
2005-04-01-08:30:00
Tommy

ENIG..

den kan irretere mig grænseløst..

Det er som om der er gået konkurrence i hvem der ka lave den mest trælse reklame
2005-05-01-18:55:00
Simon

Nogen der har set Danske Sædbank's "modstykke" ???? :P
stik mig en mail hvis den frister :D
Csac8@hotmail.dk
2005-06-10-16:33:00
Casper

Haha. Ja den har jeg også set. Helt kanon lavet! :-)
2005-06-11-09:36:00
Tommy

hvis nogen ved hvem som har lavet det bip-bip musik som er med i reklamen venligst smid mig en mail..

simon@simonlock.net
2005-06-27-18:19:00
simon lock

gør det du bedst til jeg er bedst til at hacke hele danske bank ringer til dem og siger jeg gerne vil hacke dem så kan de lær det
2005-09-06-02:28:00
anders

"Gør det du er værst til det gør vi Danske Bank"
2005-09-09-15:25:00
Poul Nyrup Rasmussen

yoo.dk du har nok set "Fem på flugt"....(Michael Wulff)
2005-09-09-20:29:00
kristian

Ja, men man kan jo ikke forvente meget af Danske Bank. De er gode til presse citronen og klemme kroner ud af deres kunder, og det gør de.

Men kommunikere.... Det kan de satme ikke. Bare se, hvem de har ansat - Fogh's tidligere og efterhånden berygtede spindoctor, Michael Kristiansen. Flot! Samtidigt har de i selvsamme afdeling ansat en vis Morten Albæk, som også er forfatteren til bogen Generation Fucked up. Det eneste, der i den bog er fucked up er ham. Sjældent har læst noget så ringe. Man kan jo ikke skrive. Men bruge fine ord og skrive kompleks sammensatte sætninger kan han. Men det siger bare ingen ting. Heldigvis var de danske anmelderkorps rørende enig. Tommelfingeren ned til den bog. Så lige som Danske Bank, så lukker han en masse lort ud, uden at kunne noget.

Og jeg har da givet banken to chancer. Første gang, da jeg skulle købe lejlighed. Jeg så det som en god investering, hvilket de ikke var enige i, så de frarådede mig at købe, da jeg lige var blevet færdig med mit studie og havde lidt studiegæld. Jeg havde heller ikke råd til en bil, men meget brug for dem. Det ville de gerne låne mig til. 11 % i renter. Jeg sagde farvel og tak, smuttede over til Sparbank Vest, som også ligger i Kbh. Fik billån til 6 %, købte en lejlighed og i dag er bilen betalt, da jeg tjente kassen på lejligheden. Og studiegælden fik jeg også ud af verden pga. min investering.

Så jeg gjorde det jeg var bedst til, nemlig at bruge min hjerne. Den Danske Bank gjorde det de var bedst til. Nemlig at lukke lort ud.

Morten Albæk; skriv en ny bog. Danske Bank fucked up.
2005-10-28-18:14:00
Apocolypso

Ideen bag sloganet: "Gør det du bedst til, Det gør vi" var jo netop at Danske Bank havde et ry som en "ond og arrogant bank" hvilket de bare brugt i deres slogan og identitet: en stram, arrogant, autoritær bank, med tjek på tingene.

Derfor er sloganet med vilje arrogant.
2005-10-31-23:13:00
Mikkel Jørgensen

Og det helt groteske i den her sag er jo at Danske Bank har vundet mange priser for de reklamer - det er endnu et bevis på at virkelighed og beslutningstagere sidder MEGET langt fra hinanden!.... Danske Bank, bør skifte reklamebureau og strategi og se lidt indad inden de kaste sig ud i lidt for kreative kampagner...
2008-10-16-10:57:00
Der Kariser

Indtast kommentar

Navn:

Tast teksten fra billedet: